EXPERTIS PRAHA, spol. s r. o., je poradenská a vzdělávací společnost na trhu od roku 1996, partner manažerů a personalistů v rozvoji potenciálu lidí a zvyšování jejich pracovního výkonu. Pomáhá rozvíjet znalosti a dovednosti manažerů, firemních týmů a jednotlivců, vytváří platformu pro odborné diskuse a výměnu zkušeností. Expertis je držitelem certifikátu spokojenosti zákazníků Q FOR.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Alena D., Praha
Jaké vidíte trendy v rozvoji lidí? Jak se vyvíjí vzdělávání dospělých?
Jedním z trendů u nás je naučit se přemýšlet v souvislostech, umět definovat priority, zlepšit sebeprezentaci, umět efektivně motivovat a vést lidi, myslet projektově a řídit projekty. Hlavní vývoj vidím v metodách a formách, kterými se učí. Jde o velmi interaktivní, dynamické a krátké lekce s vizualizací tzv. prvky zážitkové pedagogiky. Často se využívá učení formou workshopů, progresivně nastupuje forma eLearningu.
Lenka Papadakisová
Petr Kašpar, Brno
Jaké novinky jste připravili pro rok 2004?
Novinkou je HR Mix, což je intenzivní 24hodinový mix informací, inspirací a relaxace, setkání lidí z HR s manažery jiných profesí a s jejich zkušenostmi, vedených formou krátkých workshopů. Důležité je, že je to vždy v nějakém inspirativním prostředí. Druhou novinkou je naše spolupráce s americkou společností Profiles, která nám umožnila nabídnout efektivní assessmentové nástroje a metodiku 360stupňové zpětné vazby.
Lenka Papadakisová
Miroslava T.
Počítáte i pro letošní rok s projektem, jako byl Cursus 2002?
Ano, plánujeme další projekt Cursusu serii diskusních fór, tentokrát k problematice současných megatrendů a jejich dopadů na vývoj společnosti s úvahami jaké to bude mít dopady na business. Konkrétně se to týká otázek stárnoucí populace, postavení a kompetence ženy, společensky prospěšné společnosti. a podobná témata. Rádi bychom první setkání realizovali již na podzim.
Lenka Papadakisová
Ing.Kopecký
O které z vašich kurzů je největší zájem? Rekrutují se vaši posluchači ze stejných firem nebo se tato základna mění, rozšiřuje se či zmenšuje?
90 % programů realizujeme na zakázku pro firmy, nejčastěji se v programech objevují témata: prezentační dovednosti, vedení personálních rozhovorů, motivující komunikace, koučování a celé spektrum manažerských dovedností. V současné době se realizuje mnoho programů v projektovém řízení a vedení týmu. Musíme potvrdit Paretovo pravidlo, 80% posluchačů se rekrutuje z 20% firem. Což znamená, že přetrvávají dlouhodobě uzavřená partnerství s klienty potvrzená dobrými referencemi.
Lenka Papadakisová
Helena Vacková, H.Králové
Přednášejí na vašich kurzech i zahraniční lektoři? Jak reagujete na světové trendy v oborech, ve kterých vzděláváte?
Ano, spolupracujeme i se zahraničními lektory, kteří většinou také žíjí zde v ČR, nebo si zveme své zahraniční partnery z Irska a Británie. Našim cílem je implementovat osvědčené a fungující metodiky a přístupy. Trendy sledujeme a vyhodnocujeme a zároveň je ověřujeme z hlediska akceptovatelnosti klientem.
Lenka Papadakisová
Mgr.Stehlíková, Praha
Chystáte nějaký projekt nebo kurz reagující na vstup ČR do EU?
Přímo na tuto otázku zaměřené kurzy nechystáme. V našich programech reagujeme na aktuální potřeby firem, které vyplývají ze změněných podmínek po vstupu do EU. Připravujeme programy, které jsou zaměřené na zvýšení konkurenceschopnosti středních firem (do cca 150 zaměstnanců) v rámci EU. Některé otázky, které se řeší v rámci EU z hlediska lidských zdrojů, zařazujeme do programů klubových setkání s personalisty a do nového projektu diskusních fór pro manažery Cursus 2005.
Lenka Papadakisová
Iveta Mrázková
Kdo jsou vaši lektoři? Lidé z praxe nebo pedagogové? Jak se oni sami vzdělávají?
V našem lektorském týmu najdete lidi s praktickou manažerskou zkušenost,í tak i s kvalifikací psycholog a sociolog. Všichni procházejí permanentním osobním rozvojem. Absolvují odborné programy, kurzy, konference v jejich profesním zaměření. Zároveň máme zavedenu formu učení se od svých kolegů formou tzv. náslechů. Jsme trénováni našimi zahraničními partnery v získávání nových kompetencí. Samozřejmou součástí je studium odborné literatury, sledování zdrojů na webu, časopisů.
Lenka Papadakisová
P.Vodička
Jaký máte přehled o konkurenci? Existuje nějaký žebříček vzdělávacích firem - a pokud ano, na které příčce se nachází Expertis?
Konkurenci mapujeme a sledujeme pravidelně. Dokonce se potkáváme na platformě České společnosti pro rozvoj lidských zdrojů, dnes také v nové sekci Cametin pro poradenské a vzdělávací společnosti. Pokud víme, objektivní hodnocení vzdělávacích firem není zavedeno. Naše subjektivní hodnocení je podpořeno vyjádřením klientů a vzhledem k velikosti, rozsahu, objemu zakázek, spokojenosti klientů, referencí se řadíme do první desítky v rámci manažerského rozvoje.
Lenka Papadakisová
Jiří Janský
Mají firmy stále stejný zájem o vzdělávání svých zaměstnanců nebo se i v této oblasti projevuje reforma financí, úsporná opatření apod? Máte stále dost ´žáků´ , je jich rok od roku více nebo méně?
V naší společnosti zaznamenáváme stálý nárůst zájmu o vzdělávání. To, co se mění, jsou nároky zadavatelů i samotných účastníků na vzdělávání. Společnosti konkrétněji definují své požadavky zejména na přínosy této investice.
Lenka Papadakisová
Ing.Čtvrtník, Tábor
Uvažujete o zavedení e-learningu do své nabídky? Bylo by to vůbec vzhledem k charakteru vašich kurzů možné studovat dálkově a prostřednictvím počítače?
E-learning je součástí některých našich projektů pro konkrétní klienty a je podporou pro studium, které kombinujeme s prezentační formou. Zatím nemáme žádný čistě e-learningový program, zvažujeme toto využití pro projektové řízení. Pro problematiku interpersonálních dovedností vidíme jako možnou cestu studium manažerských principů formou e-learningu a trénování dovedností prezentační formou se zpětnou vazbou.
Lenka Papadakisová
Bob
Jaká je úroveň českých manažerů ve srovnání s vyspělým světem? Na čem by měli nejvíce zapracovat? V čem naopak jsou lepší než jejich západoevropští nebo američtí kolegové? Díky za odpověď.
Ukazuje se, že čeští manažeři jsou učenliví, ale potřebují dobré vzory, a těch zatím není mnoho. Ti, kteří pracují v zahraničních firmách vedle zahraničních manažerů, se velmi rychle blíží jejich standardu. Když bych měla vyhodnotit naši zkušenost a podívat se na úroveň středních manažerů a výkonného managementu, a slovy zahraničních manažerů definovat, co chtějí, abychom lidi naučili, tak je to: schopnost otevřené komunikace, to je říci svůj názor a navrhnout řešení, umět odprezentovat srozumitelně svoji myšlenku, napsat report, být proaktivní, soustředit se na cíl a myslet v souvislostech. V čem jsou lepší? I to je individuální, hlavně je to v kreativitě, ve schopnosti vymýšlet alternativy, v operativnosti.
Lenka Papadakisová
XRadim J. StechovskyX(t)
1) Je moznost - pro ty, co chteji pracovat ve Skandinavii, se vzdelavat v norstine, finstine, svedstine a danstine? 2) Existuji programy pro manazery na prevenci pred extremismem a terorismem? 3) V cem jsou slabiny ceskych manazeru? 4) V cem jsou slabiny ceskych firem? Diky
Add. 1) Nevím o takové nabídce, ale určitě vím, že v ČR žijí zahraniční lektoři původem ze Skandinávie. Add. 2) Ano, takové programy realizují naši kolegové z jiné společnosti. V případě zájmu nás prosím kontaktujte. Add. 3,4) Velmi často převažuje operativní řízení, chybí koncepční a strategické myšlení. Ve firmách často chybí kvalitní marketingový a obchodí plán a také je nízká znalost finančního řízení zejména na úrovni středního managementu.
Lenka Papadakisová
Jana
Jsem vůči jakýmkoliv školením skepktická, sice jsem žádné neabsolvovala, ale studuji různé knihy o technice obchodování a nic nového jsem se v nich nedozvěděla. Pracuji celkem úspěšně jako obchodník devět let. Myslíte, že byste mě ještě něco naučili?
Souhlasím s Vámi, že s Vaší zkušeností a praxí se na kurzech pravděpodobně nic zásadně nového nedovíte. To, co je silou tréninkových kurzů, je získání nezávislé zpětné vazby ke svému stylu prostřednictvím videotréninku nebo od účastníků, uvědomění si svých silných a slabých míst a získání doporučení pro zlepšení, výměna zkušeností, načerpání inspirace, urovnání vlastních myšlenek.
Lenka Papadakisová
David
Máte nějaké specializované semináře určené pro obchodníky při prodeji internetové reklamy?
Ve Vašem případě bychom připravili firemní program na základě Vašich cílů a potřeb vycházející z oblasti obchodních dovedností.
Lenka Papadakisová