Nejnižší míru rizika spatřují představitelé největších českých firem v oblasti sexuálního obtěžování na pracovišti, bezpečnosti práce, vztahů se zaměstnanci a vztahů s odbory. Velká část respondentů (70 procent) uvedla, že nedostatečná komunikace s médii v krizových situacích má podstatný vliv na hospodářské výsledky firmy.
Vyplynulo to z prvního internetového průzkumu na téma rizik a krizí, který provedly v České republice společnosti Donath-Burson-Marsteller, Det Norske Veritas a MR. Think. Zúčastnilo se ho 53 respondentů z 51 společností. Osloveni byli generální ředitelé, předsedové a členové správních rad a vrcholového vedení sto dvaceti největších firem uvedených v žebříčku Czech TOP 100 nefinančních a finančních institucí.
Z průzkumu vyplývá, že většina respondentů si o rizicích a krizích myslí, že:
krizovým situacím lze předcházet;
mezi nadprůměrně rizikové oblasti patří zabezpečení počítačových systémů a dat či vztahy s obchodními partnery a konkurencí;
riziky a jejich prevencí by se měl zabývat vrcholový management;
jako nástroj prevence krizí se využívá zejména systematická identifikace potenciálních rizik;
v příštích dvanácti měsících budou ve firmě inovovat postupy pro prevenci a řízení krizových situací;
nejdůležitější charakteristikou pro řízení krizových situací je znalost fungování firmy;
hlavním důvodem neobjektivního informování médií o krizových situacích ve firmách je neznalost problematiky ze strany novinářů;
aktivní komunikace s médii je základním komunikačním nástrojem v krizové situaci;
nejvhodnějšími osobami pro styk s médii během krize je tiskový mluvčí a generální ředitel.

Tyto výsledky odrážejí názory představitelů velkých, renomovaných společností. Zajímavý by však byl i pohled manažerů a vlastníků malých a středních firem, který by mohl být odlišný.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist