Nejnižší míru rizika spatřují představitelé největších českých firem v oblasti sexuálního obtěžování na pracovišti, bezpečnosti práce, vztahů se zaměstnanci a vztahů s odbory. Velká část respondentů (70 procent) uvedla, že nedostatečná komunikace s médii v krizových situacích má podstatný vliv na hospodářské výsledky firmy.
Vyplynulo to z prvního internetového průzkumu na téma rizik a krizí, který provedly v České republice společnosti Donath-Burson-Marsteller, Det Norske Veritas a MR. Think. Zúčastnilo se ho 53 respondentů z 51 společností. Osloveni byli generální ředitelé, předsedové a členové správních rad a vrcholového vedení sto dvaceti největších firem uvedených v žebříčku Czech TOP 100 nefinančních a finančních institucí.
Z průzkumu vyplývá, že většina respondentů si o rizicích a krizích myslí, že:
krizovým situacím lze předcházet;
mezi nadprůměrně rizikové oblasti patří zabezpečení počítačových systémů a dat či vztahy s obchodními partnery a konkurencí;
riziky a jejich prevencí by se měl zabývat vrcholový management;
jako nástroj prevence krizí se využívá zejména systematická identifikace potenciálních rizik;
v příštích dvanácti měsících budou ve firmě inovovat postupy pro prevenci a řízení krizových situací;
nejdůležitější charakteristikou pro řízení krizových situací je znalost fungování firmy;
hlavním důvodem neobjektivního informování médií o krizových situacích ve firmách je neznalost problematiky ze strany novinářů;
aktivní komunikace s médii je základním komunikačním nástrojem v krizové situaci;
nejvhodnějšími osobami pro styk s médii během krize je tiskový mluvčí a generální ředitel.

Tyto výsledky odrážejí názory představitelů velkých, renomovaných společností. Zajímavý by však byl i pohled manažerů a vlastníků malých a středních firem, který by mohl být odlišný.