Jinými slovy je vyvádíte z jejich pohodlné zóny.

- Posilujte komunikaci. Možná si myslíte, že jste již vysvětlili svou strategii a důvody nutných změn, ve skutečnosti je to však třeba stále opakovat.

- Uznávejte snahu a úspěchy. Ve složitých obdobích máme tendenci soustředit se na věci, které je třeba dělat lépe. Stejně důležité je však pozitivně prosazovat věci, které již dobře fungují.

- Dávejte si pozor na vlastní netrpělivost. Pravděpodobně se cítíte pod tlakem, abyste věci ve vaší firmě změnili k lepšímu, nebuďte však netrpěliví a nepřenášejte svou netrpělivost na zaměstnance.

- Sjednoťte manažerský tým, aby ze sebe vydal to nejlepší. V těžkých dobách hledají zaměstnanci vedení ujištění, váš manažerský tým by proto měl ze sebe vydávat to nejlepší a být jednotný.

- Tvrdě se zbavujte složitosti. Složitost bude vždy jedním z nepřátel managementu. V dobách, kdy zaměstnanci musejí vynakládat zvýšené úsilí, je však proti složitosti třeba bojovat o to více.

Zdroj: Management Issues, Ivitera