Pokud se zaměstnavatel chová níže uvedeným způsobem, pouze přilévá pověstný olej do ohně a měl by své chování nutně přehodnotit, nechce-li přijít o všechny talenty. Které prvky chování by tedy zaměstnavatelé určitě neměli uplatňovat?

- Každodenní upozorňování. Neopakujte zaměstnancům, jaké mají štěstí, že nepřišli o práci.

- Zmrazování příplatků a bonusů. Každý to dělá, tak proč ne vy? Nemusíte dělat to, co ostatní. Záleží na vaší konkrétní situaci. Pokud zaměstnanci vidí, že se vám nedaří špatně, nezmrazujte nic.

- Porušování slibů. Řekli jste svým lidem, že omezení jejich platů je pouze dočasné, nyní však tyto změny považujete za trvalé. Je chyba mlčet, dokud se někdo nezeptá.

- Zastavení kariérního postupu. Nepožadujte po svých lidech, aby vykonávali práci propuštěných, aniž byste jim nabídli změnu pracovního titulu nebo navýšení platu. Nevymlouvejte se na „osobní rozvoj" jako jedinečnou nabídku.

- Víceznačné zprávy. Neměli byste zaměstnancům říkat, že jsou vaším nejhodnotnějším zdrojem jen proto, abyste je v zápětí upozornili, že každý je nahraditelný. Ještě horší je nahradit vysoce respektovaného člena týmu někým, kdo má méně zkušeností a je levnější.

Zdroj: Fastcompany, Ivitera