Podle ustanovení § 52 písm. f) zákona č. 262/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákoník práce“) může dát zaměstnavatel zaměstnanci výpověď, nesplňuje-li zaměstnanec předpoklady stanovené právními předpisy pro výkon sjednané práce nebo nesplňuje-li bez zavinění zaměstnavatele požadavky pro řádný výkon této práce; spočívá-li nesplňování těchto požadavků v neuspokojivých pracovních výsledcích, je možné zaměstnanci z tohoto důvodu dát výpověď, jen jestliže byl zaměstnavatelem v době posledních 12 měsíců písemně vyzván k jejich odstranění a zaměstnanec je v přiměřené době neodstranil.

Doručování zaměstnanci zaměstnavatelem jsou upraveny v ustanovení § 334 až 336 v zákoníku práce. Podle § 334 odst. 2 zákoníku práce písemnost doručuje zaměstnavatel zaměstnanci do vlastních rukou na pracovišti, v jeho bytě nebo kdekoliv bude zastižen anebo prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací; není-li to možné, může zaměstnavatel písemnost doručit prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.

Zákon vám tak dává na výběr mezi třemi variantami:

1) předat zaměstnanci písemnost do vlastních rukou na pracovišti, nebo
2) využít elektronické komunikace, nebo
3) písemnost doručit prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.

Na vašem místě bych zkombinoval všechny tři varianty, to znamená – předal bych zaměstnanci dopis s výtkami osobně na pracovišti za přítomnosti svědků. Pokud se v práci příliš často „nezdržuje“, využil bych zbývající dvě varianty s tím, že ustanovení § 336 odst. 4 zákoníku práce upravuje tzv. fikci náhradního doručení. Podle § 336 odst. 4 zákoníku práce totiž platí, že povinnost zaměstnavatele doručit písemnost je splněna, jakmile zaměstnanec písemnost převezme. Jestliže si zaměstnanec uloženou písemnost nevyzvedne do 10 pracovních dnů, považuje se za doručenou posledním dnem této lhůty; tato nedoručená písemnost se odesílajícímu zaměstnavateli vrátí. Jestliže zaměstnanec doručení písemnosti prostřednictvím provozovatele poštovních služeb znemožní tím, že poštovní zásilku obsahující písemnost odmítne převzít nebo neposkytne součinnost nezbytnou k doručení písemnosti, považuje se písemnost za doručenou dnem, kdy ke znemožnění doručení písemnosti došlo. Zaměstnanec musí být doručovatelem poučen o následcích odmítnutí převzetí písemnosti; o poučení musí být proveden písemný záznam.