- Využijte své zdroje k vybudování nejlepší obchodní síly ve svém oboru a začněte prodávat. Zdokonalte své obchodníky prostřednictvím rozvoje dovedností. Dáte tím najevo svůj zájem o budoucnost firmy, pro kterou jsou obchodníci stěžejní. Vždy buďte optimističtí. Obchodníci jsou emocionální lidé a potřebují optimismus, aby si věřili a prodávali efektivně. Ujistěte se, že mají dovednosti, které lze přizpůsobit současné tržní situaci.

- Seznamte své starší obchodníky s talenty a minulostí nových. Mohlo by je to inspirovat. Pokud bude starší zaměstnance omezovat neznalost nových talentů nebo žárlivost vůči nim, nebudete jako tým schopni využít současných příležitostí.

- Jasně a pravidelně komunikujte s obchodníky o tom, že recese je příležitost k úspěchu. I když se zdaleka nejedená o ideální obchodní prostředí, příležitosti existují. Je vhodná doba získat větší podíl na trhu. Ujistěte se, že vaši zaměstnanci vidí možnost růstu. Vyhněte se panice mezi manažery. Opakovaně zdůrazněte firemní vizi. Jednejte přímo a upřímně. Musíte-li například propouštět, udělejte to najednou, abyste nedemoralizovali celý tým.

Zdroj: Training Magazine, Ivitera